jueves, 26 de junio de 2008

Santa Orosia

Ayer estió Santa Orosia, e per segundo anyo consecutivo no he puesto ir ta Yebra a viyer-lo, espero que l'anyo que vien podiamos ir-ie.
Santa Orosia tiene muta tradición más que más en Chaca e en Yebra de Basa. Yo, encara que tiengo pro familia en Chaca no i soi estato nunca en ixe día, soi ito ta la romería que se fa a Yebra de Basa t'an que i va muta chent de tot el Sarrablo, Sobrepuerto e mismo la Galliguera. Ye una romería con sabor mui popular an que se i fa el dance de Santa Orosia antes de la misa e dimpués d'ésta se fa la pastorada en aragonés. I hai un libro pro interesant sobre el tema d'Enrique Satué: Las romerías de Santa Orosia.
Tos meto un troz d'el palotiau que he trobato en youtube (yo en tiengo un feto en O Puerto, pero ye de mala calidat) una vez que el fayoren en Robres. Yo, que soi estato danzant en un par de palotiaus, me pienso que ye el millor que n'i hai en Aragón, ademés el instrumento que tocan (chiflo e chicotén) me pareix que tiene una sonoridat indescriptible.

1 comentario: