sábado, 7 de junio de 2008

70 aniversario de la Bolsa de Bielsa


Pos ixo, con la ocasión d'el 70 aniversario de la fin de la Bolsa de Bielsa -feta de la guerra civil cuan la 43 división d'el eixercito republicán quedó aislata en esta valle e en las vecinas (podetz mirar en google se tos interesa) frent a las tropas faixistas- se son fendo este cabo semana unas chornatas pro interesants sobre ixe episodio historico.

Ayer de tardes ya prencipioren con unas charratas sobre aspectos militars e sobre la figura d'el Comandant de la 43 División, Antonio Beltrán "el Esquinazau", e a las 8 de la tarde se fayó el preestrén d'el documental "La Bolsa de Bielsa,. El puerto de Hielo", d'Aragón Televisión, como homenache a la población civil que habió a fuyir ta Francia deixando dezaga las suyas posesions e casas. En ixe documental i participemos buena cosa de chent de Bielsa fendo d'extras, e el pabellón yera plen a rebutir.
Me fayó goyo el documental perque se centraba en es aspeutos de la población civil. Cuan sientes charrar a's goletz que te cuentan tot el que pasoren (el cruce d'el puerto con una pila nieu, es campos de refuchiatos, la tornata ta'l lugar cremato...) veyes que ye preciso que esto no s'olvide, e que se conoixca difuera, perque aquí, como el carnaval, ye un d'es rasgos identitarios (no pas el belsetán, que ye una pena).

Bueno, pos aquí tos deixo el programa, sacato de www.bielsa.com


La Bolsa de Bielsa | Resistencia, éxodo y destrucción | 1938-2008
martes, 13 de mayo de 2008

Organiza: Ayuntamiento de Bielsa, Diputación de Huesca, Departamento de Educación, Cultura y Deporte del Gobierno de Aragón.

Colabora: Comarca de Sobrarbe, Museo de Bielsa, Asociación para la Recuperación de la Memoria Histórica en Aragón y Aragón Televisión.

Fechas: 6, 7 y 8 de junio de 2008.

La Bolsa de Bielsa

PROGRAMA

Día 6, viernes

Salón de Actos de Ayuntamiento de Bielsa, Plaza Mayor.

18:15 h. Inauguración.

18:30 h. La Bolsa de Bielsa. El punto de vista militar. Fernando Martínez de Baños, teniente coronel de Artillería en la Reserva y doctor en Historia por la Universidad de Zaragoza.

19:15 h. Beltrán, El Esquinazau. Desde la Sublevación de Jaca hasta la Bolsa. Antonio Gascón Ricao, investigador.

20:00 h. Presentación del documental La Bolsa de Bielsa. El Puerto de hielo. Lugar: Sala Multiusos de Bielsa, calle Cruz.


Día 7, sábado

12:00 h. Ofrenda floral e inauguración de un monumento en honor a los protagonistas del éxodo de 1938 y a todas las víctimas de la Guerra Civil. Lugar: placeta Curva Colón.

17:30 h. Inauguración de la exposición De Huesca a Francia. Guerra, éxodo y destrucción. Lugar: Casa Julio, plaza de la Iglesia.

Salón de Actos de Ayuntamiento de Bielsa, Plaza Mayor.

18:00 h. La retirada del Alto Aragón y la población civil: de la evacuación al exilio, 1938-1945. Alicia Alted Vigil, profesora titular del Departamento de Historia Contemporánea de la UNED (Madrid).

18:45 h. El frente de Aragón: un tema delicado en la prensa de guerra republicana. Mirta Núñez Díaz-Balart, profesora titular del Departamento de Historia de la Comunicación Social de la Universidad Complutense de Madrid.

19:30 h. De Aragón a Francia: la guerra de exterminio de Franco. Julián Casanova Ruiz, catedrático de Historia Contemporánea de la Universidad de Zaragoza.

20:15. Clausura.

22:00 h. Actuación de la Ronda de Boltaña. Lugar: Sala Multiusos de Bielsa, calle Cruz.

Permanecerá abierta la exposición Bielsa 1900-1930 en casa La Raga, Plaza mayor, en horario de 09:00 a 14:00 horas y de 16:00 a 19:00 horas.

Día 8, domingo

Segunda Travesía Ruta del Exilio Aragón-Francia

Salida a las 08:00 desde el aparcamiento de Bielsa en autobús hacia la boca del túnel Bielsa-Aragnouet por el lado español. El transporte lo facilita la organización.

Ascenso desde la vertiente española del túnel en dirección al puerto Viejo, situado a 2.393 m de altitud. Colocación de una placa de recuerdo y lectura de unas palabras de homenaje. Almuerzo.

Descenso al lado francés del túnel. Lectura de un manifiesto, ofrenda de flores, charla y regreso en autobús a Bielsa.

Tiempo estimado: cuatro horas. Dificultad: media.

IMPORTANTE: llevar calzado adecuado, material y ropa de montaña, agua y comida en la mochila.

Los interesados en participar en esta actividad pueden ponerse en contacto con 686 900 119 / 676 015 948 o bolsadebielsa@gmail.com

7 comentarios:

  1. Somos un país que gosa olbidar muitas cosas propias. Un caso prou claro ye a memoria de l'Esquinazau, a suya bida ye olbidada -deliberadamén- de tot. Pero como el muita más chen que han luitato por o país y son condenatos a un olbido perén.

    ResponderEliminar
  2. Hombre, a'l menos a'l Esquinazau l'han publicato un libro...
    Aora viengo d'el concierto la Ronda, una pasata (con mutos comentarios d'el poeta, sobre tot un a favor d'el aragonés), e ixo que feba un frío que espelletaba. E l'auto d'esto maitín mui emocionant, a veyer se maitín en foi un comentario perque se'l mereix.

    ResponderEliminar
  3. mi pai diz, que en a guerra se cremó a millor chenerazión de chobens que ha abiu n'Aragón, y prou razón que en tién. Yo he podiu conoxer güelos que ya de bien chobenez yeran en o frén, que dimpués d'a guerra marchón ta franzia, y luitón en a segunda guerra mundial y cuán remató ista, encara tornón á luitar en o maquis y atra begada ta l'exilio.

    a tot isto, una d'ixas personas que en charro, si que ha teniu un omenache, pero diya zaga diya son morindo güelos d'istos, sin garra reconoximiento; tot una pena.

    Pero pior ye encara que presonas como Evaristo Viñuales, Paco Ponzán u mesmo Joaquín Ascaso sigan tan deliberadamén olbidadas, á yo isto me da un camatón de bergoña.

    ResponderEliminar
  4. Bon dia, no pateixis jo tambá estic aprenent, les faig amb macro,amb un 70mm de Sigma.
    Tu pregunta el que vulguis ja miraré d'ajudar-te, salutacions!

    ResponderEliminar
  5. Doncs moltes gràcies, David, per la resposta. Jo per ara, encara hauré d'esperar per a comprar-me un objectiu macro, el que faig es fer recortes i anar donant-les definició per a que no quedin borrosas. Per ara el meu equip fotografic ès limitat, una Olympus E-510 amb dues objectius, 14-42 i 40-150, però em faria goig d'anar eixamplant-ho poc a poc (i anar aprenent molt més de fotogràfia, però tinc poc temps). Una altra vegada, gràcies.

    ResponderEliminar
  6. Be doncs no està malament, jo fa poc que tinc el macro, el que feia era amb el 300, que tu pots fer amb el 150, buscava ampliar un objecta aprofitant el zoom.
    Amb el trípode buscava el punt de màxim aument en una flor o un insecte, no anava malament.

    ResponderEliminar
  7. Doncs ja pots veure el que faig jo, tens les fotes ací... faig el que puc, que no ès poc (curiós joc de paraules en català: puc / poc)

    ResponderEliminar