miércoles, 1 de mayo de 2013

A Fraga

Hue, día festivo pa's que troballan, que per cada día son menos, he marchato ta la montanya perque no podré ni sabado ni domingo.
Daban boiras de maitins, e como tiengo tant mala suerte quan salgo a fer primeras luces que siempre pillo el ciel sin una boira, me dicié que hue sería el mío día pa pillar un ciel con unas luces espectaculars. Con ixa idea en la capeza, me metié el despertador a las quatre d'el maitín. Pero han salito dos cosas mal. La primera que me durmié a las dos pasatas de la nuet e quan ha sonato el he matato e m'he dato media vuelta. Segunda, que quan he unierto un uello a las 5 e media churando en arameu per la mía poca formalidat, yera plevendo. Bien se vale que no m'he despierto a la hora prevista perque el habrí feto per demés.
Asinas que he feto una miqueta de tiempo antes de marchar t'A Fraga, en el río Yaga, debaixo de Revilla.
Ye un toponimo curioso, pues cuento que viene d'el latín FABRICA e nos indica que m'es d'antes debió d'haber-ie bel·la industria que dependeba de la fuerza d'el augua. Encara i quedan es restos d'una caseta que serviva a's de Revilla e Estaroniello pa fer-se luz. En Bielsa, an que més d'antes i habió una important industria minera, tenemos la carrera Lafarga, que tiene el mismo orichen que el castellano fragua, l'apellito catalán Fàbregas, etc.
A'l que ibe, que ye una curseta bien curta e sencilla, pero el lugar ye espectacular, una pena que las fotos no permitan dimensionar bien el puesto. Ixo sí, baixaba muta augua e ixo se nota a la hora de fer largas exposicions por la hora tant tempranera e perque yera nuble e plevendo...
El barranco Consusa, quan yere choven, menos fiero e no tenebe fillos el baixé bel·la vegata. Siempre m'acuerdo d'este rapel volato de 30 metros (e de las marmitas trampa que i hai antes):

Dos tomas d'el Yaga, el churro d'el fundo debe de medir uns 15 metros:


Orella d'onso ya en flor (yo cuento que nunca no la hebe vista floreixita tant luego...):

E un caragol, ya que llevabe el macro e no he trobato garra orquidia, que yera una de las ideas que llevabe, m'he entretenito un ratet:


4 comentarios:

  1. Muy guapas la primera y la tercera. Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Gracias por pasar y comentar, José. Un saludo.

    ResponderEliminar
  3. Estuve en verano con los peques, bañandonos en la poza de la cascada del fondo. Me encantó el sitio pero vi que las condiciones de luz serian dificiles.
    Mañana tarde voy a asomar el morro por el Montseny, a ver que !!!
    Abrazos.

    ResponderEliminar
  4. Que tengas suerte por elMontseny. Yo este fin de semana estoy castigado :-(

    ResponderEliminar