sábado, 6 de agosto de 2011

Swertia perennis e Euplagia quadripunctata

Esto maitín he puesto escapar-me un ratet (el precisabe, e prou) e soi ito ta la Vall de Chistau con un amigo que ye per astí de vacaions. Entre mutas altras cosas, hemos puesto fotografiar esta palometa nocturna, la Euplagia quadripunctata (ixe nombre me'l ha dito el mío amigo malas que la ha vista, ye una enciclopedia con patas ixe hombre):
Dimpués somos marchatos a fer una gambateta per un pinar quasi virchen, que yera precioso. E ya antes de tornar ta casa, somos estatos una miqueta con la Swertia perennis, que la hebe vista l'anyo pasato en un fontanal en Canal Roya (Canfranc), e hue he puesto estar més tiempo con era. Creix en las pauls, e ye de la familia de las chonzanas, encara que no'n pareixca. Pero sobre tot, ye una flor bien pincha, con una color preciosa. Tiengo que mirar en bell puesto per aquí per Bielsa a veyer se en trobo (e ya en tiengo un par, de puestos, en·n'a capeza a ón ir):
Au, dica unaltra.
P.S. Quasi m'olvido, caminando per lo pinar m'he trobato una chicota familia de chabalins (la mai e dos crías). Soi estato un ratet fotografiando-la sin que era me guipás, pero quan m'ha visto m'ha fotito un bufito que ha espantato a las crías e han salito a las quatre suelas.
La pena ye que me pensabe que llevabe l'obchectivo con la maxima focal, e el llevabe con la minima, asinas que se m'han quedato pro leixo (e ademés a contraluz e con ISO -no pas ixo- bien alta). Pareix que el mío amigo atraye a esta chabalina con las suyas feromonas, perque ye el segundo día que le sale per la misma zona. Pero rai, tos ne deixo una foto, chusto quan m'ha visto (no sé se per lo ruido de l'obturador, l'ablor que febe u a qué):

2 comentarios:

  1. Bona feina, Felqueral! Feia dies que no et deixava cap missatge, però vaig passant pel teu blog a xafardejar ara i adés.

    D.

    ResponderEliminar
  2. Hombre, David, quánto tiempo :-)
    La verdat ye que fa meses que no me miro blocaires d'el Pirineu, me pareix que ixe impulso inicial se perdió, que s'ha esbafato la cosa.
    Mersi per pasar e comentar.

    ResponderEliminar