miércoles, 24 de agosto de 2011

Ahier en Anyisclo

Ahier fayé una cursa que feba meses que tenebe pensata. En realidat habrí a haber marchato hue con un zagal d'aquí de Bielsa a fer el camín de las Pardas, pero como anteahier daban tronatas decidiemos postponer-la pa unaltro día. Asinas que enganché el macuto, me calcé las botas e marché enta el Refuchio de Pineta pa baixar tota la Garona Anyisclo dica Sant Úrbez. Astí en el refuchio emprendié la Puyata (asinas, con mayusclas) ta la Collata Anisclo, que ya la he feta quantas vegatas, e contina pareixendo-me un d'es puyatons més durs que conoixco. Asinas pues, en dos horetas e media me clavé en la Collata, disfrutando de l'anvista enta Pineta, Anyisclo e dellá, pos se viyeba mismo Guara.
Esta foto ye dende l'esbarre de Tormosa, quan las boiras tamizaban la luz d'el sol, enta Fuesa e Suelza:
Lalarri, La Estiva e Pineta a's pietz:
Anvista dende la Collata enta abaixo; a'l fundo se i veye Guara:
Antes d'arribar ta la Collata adelanté a dos franceses que iban ta Góriz e que el puyatón se les yera fendo desmasiato largo. Tornemos a coincidir alto e me preguntoren per án ir-ie. Les dicié las dos opcions que teneban: u marchar per debaixo de Punta las Solas u baixar dica la Fuent Blanca e tornar a puyar. Pa yo la millor opción ye la de la Punta las Solas, perque has de ganar una miqueta més d'altura e dimpués ya vas a piet plan, pero quan les expliqué per án iba ixe camín se les fayó cara de miedo. A la fin se decidioren per baixar, pero me pienso que s'arrepentirían, perque pierdes muta altura pa tener que tornar a ganar-ne.
Prencipié a baixar e ya ascape se veye el naiximiento d'el río Bellos. Ya dende es primers churros promete que va a estar un d'es ríos més pinchos que yo conoixco, se no el que més. Las primers sallents (permititz-me que utilice este termino que creigo que no queda so que en toponimia) ya marcan l'espectaclo que nos amostrará dimpués.

A escape ya arribas ta la Fuent Blanca, que ye impresionant, tanto per lo churro como per lo puesto an que se troba. E ixo que este verano ye estato muit ixuto. No quiero ni pensar cómo será quan viene temporal u en mayenco. No ye el churro d'abaixo, ye en bell medio de la montanya:
E a partir d'aquí ya prencipia a meter-se en el fabolar e quasi no fayé fotos perque m'estimo més d'esperar-me a l'agüerro. Pero aquí e aquí tenetz fotos d'el fabolar d'Anyisclo d'agüerro d'anyatas anteriors.
Flora n'i heba poca a estas alturas, sobre tot tuera, pero en chunio en tiene que haber-ie a punta pala. Ixo sí, i hai uns faus e teixos en Anyisclo que son enormer. E de fauna pos veyé trencauesos, vutres, un primilla encorrendo un paixariquet, una aguadera a 2300 metros, guardafuents, marmotas, chizartz, una pila de paixariquetz , etc.
Una cursa recomendable, perque ye la hostia. No puedo pinchar el track perque a metat de camín me quedé sin pilas en el GPS :-(, pero asinas ya tiego desincusa pa tornar-ie.
Ixo sí, se la fetz cal fer combinación d'autos u quedar con bel·laún pa que tos replegue en Sant Úrbez. A yo me costó 8 horas parando a fer fotos en la parte d'alto, a comer e ixas cosa, pero tos la recomiendo. No soi guaire contento con las fotos, pero la luz yera la que yera. No fan chusticia a'l puesto, asinas que se tos fan goyo, contatz se el veyetz con es vuestros propios uellos.
Salut.

4 comentarios:

  1. Ha de ser una passada a la tardor, abans de les primeres neus.

    ResponderEliminar
  2. I amb les primeres neus per les montanyes també. Però els faigs d'Anyisclo són una passada, és per a anar-hi i veure'ls amb els teus propis ulls.
    Salut, i bona tornada a la feina :-)

    ResponderEliminar
  3. yo abie feito iste camin de goriz a pineda que ye un d es baxadons mas durs que tambe conosco. yo yera por el camin la punta de las solas pero yera nuble y no beyeba el salto. yo aguardo tornari algun dia amb les primeras neus . salut

    ResponderEliminar
  4. Yo siempre he dito que baixar rai, que a yo me jode més puyar (ya sabes, el tabaco e ixas cosas) :-)

    ResponderEliminar