lunes, 18 de julio de 2011

Goodyera repens



Ahier de maitins fue con un amigo a mirar una orquidia con nombre de pneumatico: la Goodyera repens. Nos costó una miqueta de trobar-la, pero a la fin el consiguiemos. E nos costó no pas perque no n'i hes, se no perque son chiquirrinas que no'n pueden més. Ya conoixco un puesto an que ir-ie ta l'anyo que vien, perque ademés que ye cerqueta de casa (encara que nunca no ib'yere estato), ye bien majo ixe lugar. Tos traduzco la información que da Wikipedia d'ixa flor (ya disculparetz perque el mío dominio d'el lexico vechetal ye infame):
Goodyera repens ye una especie d'orquidia d'el chenero Goodyera. Goodyera repens se troba en puestos isolatos en selvas e pauls d'Europa. Ye una planta rara, pero ye la orquidia més común en Escandinavia. Tamién se troba en Canadá e el norte d'Estatos Chunitos. Se trata d'una especie cosirata en la mayor parte d'el suyo habitat.
Caracterisiticas: Se trata d'una planta perenne que alcanza un metro d'altura
[no pas aquí, que no arriban ni de conya ta'l plamo] que ninvía ocasionals finos tallos per dencima de la superficie. Floreix de verano, e tiene las flors dispuestas en una espiral. estas flors chiran cara ta'l sol [no sé, pero las que yo veyé yeran totas en una mosquera rodiatas de molsa, asinas que poco pueden chirar enta'l sol, encara que quan les fayé las fotos yera la vispra d'el 18 de chulio]. Igual como altras orquidias, existen en simbiosis con micorrizas, un rizoma cubilla a'l fongo (d'el chenero Rhictozonia, en este caso). Las micorrizas aduyan a la orquidia a absorber e asimilar es nutrients. Esta orquidia ye polinizata per bombolons, el que permite las suya reproducción sexual. Tamién puede reproducir-se vechetativament. Las suyas semillas son probablement las més chicotas de qualsequier planta.
¿Hetz entendito cosa? Yo no pas tot he he. Con tot e con ixo, tos deixo un par de fotetas d'esta chiquirrina orquidia que no hebe visto en las mías guías de flora d'es Pirineus:
Pero no tot son flors en esta vida, perque encara que feba un orache muit malo pa fer macro (muto aire), ancara podiemos fotografiar qualque palometa como esta Zygaena
E una ¿Mellicta deione?
Au, salut

2 comentarios:

  1. Ixo si que ye un descubriento. Y no ye porque no en-biye si no porque, de tan chicotas, no las beyemos. Yo la en-he al lado de casa y fa dos o tres añadas que la trobé de casualidá. Con todo ye una de ixas "joyetas" que cuaca trobar de begada en begada.
    Salú

    ResponderEliminar
  2. La verdat ye que cuesta de trobar-las, pero quan en veyes una, ya en veyes arrienda cerqueta. Muit, muit chiquirrinas, bien se me'n vale d'el macro :-)

    ResponderEliminar