miércoles, 15 de junio de 2011

Unas orquidias

Ya fa qualque semaneta que puedo fer bel·la foto a las orquidias, pero como encara no tiengo instalato PS en el portátil (no tos pensetz, que toco guaire las fotos, pero tiro en formato RAW, treballo las fotos con DPP e el preciso pa fer-las chicotas pa pinchar-las en internet) no podebe fer cosa. Pero l'estudiet ya no el tiengo "ocupato" per uns días e hue he puesto posar-me-ie. Ademés bien contento, perque ahier trobé una Ophrys , que feba anyos que querebe veyer e no la trobabe per la mía zona. Asinas que hue, indo enta'l treballo, he sacato es trastes d'afotar e aquí la tenetz. Ye preciosa pero muit chiquirrina (no sé per qué, yo me la entrefilabe més gran):
Podría estar un hibrido entre la apifera e la scolopax? Me trestuca ixa punteta verde d'el labelo, perque ye més propia de la scolopax, pero el dibuixo ye de la apifera. No el sé, qui el sepa que el diga. Pero consultata unaltra guía de flors, me decanto per la scolopax.
Tamién ya fa un mes que tenié la mía cita anual con las Cypripedium calceolus, encara que ni an he puesto adedicar-le la mitat de tiempo que l'anyo pasato... Pero rai, ya arribarán tiempos quan me vagará de poder estar més tiempo con eras:
Una d'ixas guías de flors que tiengo ye esta: Guía de flores pirenaicas para niños y niñas. E soi ito bell par de días con la filla a mirar flors e a identificar-las (podetz veyer el blog d'un d'es autors aquí). Esta, estoi que ye una Dactylorhiza maculata, la trobemos en el Cornato (n'i hai una pila) e no fayé una foto cheneral, seno un detallet:
E esta tamién ye d'el Cornato, cuento que ye una Dactylorhiza fuchsii:
Esta altra no sé se ye la Dactyloriza elata u la majalis...
E ya pa rematar, el domingo me podié escapar un par d'horetas a afotar el Lilium pyrenaicum de la entrata anterior, e baixando, ademés de fotografiar la orquidia anterior, m'entretenié con la humedat:
A esta zaguera, le digo el punto e la i :-)

2 comentarios:

  1. parece que andamos todos a lo mismo. Ya se acerca el verano y por aquí poco que hacer. Supongo que por aquellas alturas durará más.

    ResponderEliminar
  2. Jodo mozé, que fotos mas polidas.
    A primera, sin duda, ye una scolopax. A punteta verda ye platero d'eras. Mira que son pinchas eh!!!
    As otras, mira que son dificiles d'esferenziar. Esceuto a fuchsii que ye más fázil (I-ye tota rosadeta no granate como as demás) as otras son más complicadas. A majalis creze más alta, en as pauls, a elata creze en pauls tamien pero más baxa y a maculata (normalmente aunque no ye siempre asinas) tiene as fuellas con tacas oscuras. Con todo y con ixo, a zaguera, yo diría que ye a elata.
    Por zierto, grazias por a publizidá. Asinas emprenzipió Pérez Reverte y mira donde biye...

    ResponderEliminar