sábado, 20 de abril de 2013

Primeras orquidias

Esta ye la historia de como un buen día te despiertas con la sana intención de puyar ta l'Ibón de Plan e rematas fotografiando orquidias en Morillo de Tou. ¿Que cómo se fa ixo? Muit fácil, no podendo cruzar un barranco per lo mangazo d'augua que baixaba...
M'he despierto a las quatre e media pa poder estar en l'ibón con las primeras luces. Ya me pensabe que podeba baixar prou augua, pero como ahier fayó frío (mismo cayó bel floco de nieu en Bielsa) contabe que per alto la nieu s'habría chelato e que no i habría tanta augua. E tamién m'he temito el que me podeba pasar quan he cruzato el barranco per la pista, perque eh visto que baixaba muta augua. Pero hombre de fe que ye un, ha pillato el camín entalto con la esperanza de poder cruzar-lo per es bolos. E quan i soi arribato, a mama mía, amés d'el mangazo d'augua es bolos yeran chelatos. Asinas que como yeran las seis d'el maitín, feba un frío que esconsellaba escalzar-se e clavar-se en bell medio d'el tamborinazo e se mirabe de brincar ibe a cayer de grapas en el barrango, he visto que la millor opción yera dar-se media vuelta. Asinas que a las 7 e poco yere en l'auto, e como no yeran horas d'ir ta garra cabo ni tampoco de tornar ta casa, he decidito de baixar a veyer se ya heban salito las primeras orquidias per la tierra plana.
Suerte he tenito que en he trobato bel·launa e, encara que feba aire, he puesto tornar ta casa con bel·la coseta en la tarcheta (e ueito km. en las patas).
Aquí tos presento a la Ophrys insectifera:


E aquí a Ophrys sphegodes:



Espero no haber-me trafucato con la identificación. No son las orquidias més fotochenicas que he visto, pero como totas las criaturas d'el Sinyor :-), se mereixen bel·la foto.

4 comentarios:

  1. espero que algún experto me rectifique però jo diria que la de dalt és una Fusca/Lupercalis, i la de sota una Sphegodes/Passionis però..

    salut i belles fotos!!

    ResponderEliminar
  2. perdó, la de sota no pot ser una passionis, depende del tamaño puede que una araneola???

    ResponderEliminar
  3. Crec que en aixó que dius de fusca tens raó, es veu que només he identificat bé la sphegodes.
    Gràcies per passar. Salut.

    ResponderEliminar
  4. Ja no ho sé, ja em fas dubdar de tot :-D

    ResponderEliminar