miércoles, 31 de marzo de 2010

Sant Chuan-i-Pablo

Ayer dimpués de cenar m'asomé ta la finestra e viyé que yera despasato. Encara que i heba luna plena ya habe meses que tenebe pensato ir ta la ermita de Sant Chuan-i-Pablo a fer unas fotos nocturnas, perque la verdat ye que el puesto tiene mutas posibilidatz, tanto de día como di nuet. En la media hora que cuesta d'ir dende Bielsa dica Tella se metió nuble, pero ya que ibi yere no me'n ibe a tornar sin, a'l menos, mirar de fer bel·la foto. Estié mirando qualques enquadres pa tornar bel día que sía despasato e sin guaire luna, e la verdat ye que el puesto da pa ir-ie més d'una vegata.
El puesto se conoix como Sant Chuan-i-Pablo per la ermita que i hai, encara que popularment (e talment pa atrayer turistas) se le denomine Puntón de las Bruixas. La ermiteta estió consagrata en l'anyo 1019 (quasi 1000 anyos enta zaga), e forma parte de la ruta de las ermitas, camín circular que tos recomiendo, perque l'anvista ye soberbia. Se pasa per la ermita de Faixanillas e la de la Virchen de la Penya. Ademés, Tella ye un lugar majismo, con una cantidat de cursas a fer que enorme per un medio natural inmenso.
Las fotos no valen gran cosa, ya digo que tiengo que tornar-ie en millors circunstancias, pero ya que i fue, a'l menos querié aprofitar el rato que i estié. Quan arribé ta'l coche (i hai 20 minutos) prencipiaba a nevusquiar... y trobé el briquet que me pensabe que hebe tresbatito (el tabaco me fa companyía mientres foi fotografía nocturna, tamién ye opcional llevar-se un arradiet, pero tampoco no ye mal sentir la vida nocturna).
La primera ye forzando el ISO pa mirar el enfoque, tiene un rudio que tira enta zaga, pero a este tamaño no se nota guaire (ISO 3200, f/2'8, 30"), e churo que yera de nuet:
Esta ya ye feta a ISO 100, f/2'8 e 138" d'exposición, i hai diferiencia, ¿verdat?:
Pues con un aduyant amagato entre es buixo e iluminando la ermiteta, estoi que se puede conseguir grans fotos en este puesto.
Mientres ibi yere, pensabe en tota la tradición que i hai en Tella sobre las bruixas que feban las suyas trobatas per estas ermitetas, estoi que una persona miedosa u supersticiosa no podría dedicar-se a este tipo de fotografía, perque la cantidat de cosas que se sienten de nuet en medio d'el mont ye increíble (el craberet, bel chabalín, l'aire que fa mover es camals... bai, que te puetz cagar de miedo como deixes volar la imachinación). I tornaré, pero con briquet.

3 comentarios:

  1. Buen lugar, desde luego.
    La fotografia de paisajes es paciencia y esperar a las condiciones propicias, pero si lo tienes cerca de casa tarde o temprano vas a hacer un tremendo fotón desde alli.

    ResponderEliminar
  2. Tot és intentar-ho.
    La segona t'ha quedat força subexposada. Potser necessitis el triple d'exposició (de 6 a 8 minuts)

    ResponderEliminar
  3. Frikosal, el lugar es magnífico, cuando lo veas este verano (espero) ya verás las posibilidades que ofrece. Volveré con luna nueva, ya verás que cielo (hay contaminación lumínica de un par de aldeas, pero tú que estás acostumbrado a la de la ciudad dormitorio te parecerán minucias).
    Sí, igniszz, però hi havia un problema: la neu de la montanya de darrera es cremava perqué encara que estava núvol la llum de la lluna feia que refleixàs en la neu. Ja vaig veure que calia il·luminació artificial per a la ermita...

    ResponderEliminar