miércoles, 14 de julio de 2010

Salcorz-Tringonier

Dende el día que puyé enta Tringonier (e habié de dar-me media vuelta a poca distancia de la caseta como comprebé ayer) me rondaba per la capeza fer una ruta circular puyando per lo camín de Salcorz e baixar per Tringonier. Ayer no pensabe so que puyar ta'l Puerto Salcorz (u d'el Burro) pa veyer cómo yera, perque no no i hebe puyato guaire per ixe camín.
Ye dur, mui dur, perque puya como un campanal a'l dreto. Habié d'aturar bel·la vegata a "romper l'aliento", bien se vale que tiengo la desincusa de fer bel·la foto. Ademés prencipié a puyar a las quatre de la tarde, con un sol de chusticia que me fayó sudar como un burro. Dica que no sales de la selva no deixar de puyar a'l dreto, dimpués continas puyando pero ya no i hai tanta pendient. Total, que quan arribé ta'l Barranco de Salcorz veyé la collata Sonque, que da enta Tringonier, e como pareixeba que yera cerqueta pensé: "i voi, me'l miro e seguntes cómo el veiga baixo u puyo enta Salcortz". I arribé -me costó més que no pensabe- e me'n fue enta un sarrato perque seguntes el mapa yera més fácil de baixar per la man izquierda. Quan arribé ta ixe tozal, dimpués d'espantar qualques chizartz, ya veyé el barranco Marcatiecho abaixo e que se podeba baixar medio bien (ye mui costeruto) e decidié d'ir-ie. Ye un tereno apto pa chent con buen sentito de la orientación e fetos a caminar per mals terrenos (no ye que yo sía un especialista, pero una miqueta d'experiencia en tiengo) pa baixar dica la caseta de Tringonier e ya empalmar con el camín que va enta la aduana. Ayer me dició un ganader que per an que baixé se diz Es Clotz.
Tos deixo qualques fotos que fayé, en Tringonier no'n fayé garra perque i yere estato feba uns días e ademés se me feba tarde. Con tot e con ixo a las ueito e media yere en l'aduana.
Una dichital, en el camín de Salcortz en viyé mutas, pero como bufaba l'aire no podié quitar-ne garra que me convencés, con tot e con ixo me sirvió de desincusa pa recuperar l'aliento. A veyer se i torno bel día sin aire e miro de fer-ne una de calidat:
Un par de fotos d'el barranco Salcorz, quan sales de la selva i hai un ambient alpino espectacular, perque ademés ixa montanya ye de granito, no pas calcárea como Pineta, per lo que l'augua no se filtra:
Puyando enta la collata Sonque i hai buena anvista enta L'Almunia, Rubinyera, Puerto Viello, etc. Ye feta mirando enta l'oeste, per tanto la luz ye malisma:

L'anvista dende la collata Sonque enta Ordiceto, precioso. A la izquierde destacan Punta Suelsa e Punta Fuesa, a la dreta Montinier e a'l fundo ibi ye Cotiella. Astí abaixo ibi ye Tringonier, pero yo tiré enta la izquierda perque seguntes las curvas de nivel d'el mapa sería més fácil de baixar:
Quan arribé ta la caseta de Tringonier i heba una ventena de chizartz laminando la poca sal que heban deixato las vacas en la salineras, lástima no tener un buen tele, perque la fayé con el 100 macro:
E ya pa rematar la caseta de Tringonier, un buen puesto pa pasar una nuet e mirar de fer bel·la foto nocturna:

4 comentarios:

  1. ¡Polidas fotos!
    A yo me ye rondando por a capeza de fer bella visita por ixas tierras.......ya te lo diré quand ta que me recomiendes bell puesto majo.

    ResponderEliminar
  2. Pues quan quieras, ya sabes aón soi ;-)

    ResponderEliminar
  3. Buen rincón, me interesa mucho conocer cómo está ese refugio para hacer justamente foticos de noche. Calculo que debe de estar a 1,5 o 2horas de la carretera. Se admiten sugerencias!

    ResponderEliminar
  4. Ahí la has clavado. Una fotaza para una maravillosa planta: la dedalera. Hace poco, la ví en el Moncayo y es alucinante.
    La caseta de Tringonier, seguro que es un buen puesto para afotar con una cerveza en la mesa (el que quiera) yo lo he probado en la terraza del pueblo con los buitres y funciona.
    Gracias por el garbeo.

    Saludos.

    ResponderEliminar